Świadczenie "Dobry Start" to inwestycja w edukację polskich dzieci. Przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.
Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
już od 1 lipca 2020 r. online szczególnie dzisiaj, w dobie epidemii koronawirusa, zachęcam do korzystania z drogi elektronicznej, która jest naprawdę łatwa i dużo szybsza. Wniosek można złożyć przez bankowość elektroniczna, portal Emp@tia, a także Platformą Usług Elektronicznych ZUS.
Natomiast od 1 sierpnia 2020 r. droga tradycyjną (papierową). Wniosek należy złożyć do 30 listopada 2020 r.
Wnioski do pobrania:
Dobry Start od ZUS
Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Dobry Start (tzw. 300 plus). Od tego roku przyznawaniem i wypłatą tych świadczeń zajmuje się ZUS. Wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia trafią wyłącznie na rachunki bankowe.
W ramach programu Dobry Start rodzice i opiekunowie dzieci mogą otrzymać jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł na zakup podręczników i artykułów szkolnych.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online:
• przez serwisy bankowości elektronicznej tych banków, które udostępniły taką możliwość,
• na portalu PUE ZUS,
• na portalu Emp@tia.
Od 1 lipca 2021 r. obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się ZUS. Dlatego wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu będą dostępne na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS – w naszej placówce, podczas e-wizyty, w czasie naszego dyżuru w innej instytucji.
ZUS wypłaci pieniądze tylko na konto bankowe wskazane we wniosku. Wypłata będzie realizowana:
• do 30 września 2021 r. – na podstawie wniosków złożonych do końca sierpnia,
• w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – na podstawie wniosków składanych od września.
Aby ułatwić wypełnianie i składanie wniosku o świadczenie z programu Dobry Start przez rodziców, opiekunów prawnych oraz osoby sprawujące pieczę nad dzieckiem, na PUE ZUS udostępniliśmy intuicyjny kreator wniosków. Kreator krok po kroku prowadzi wypełniającego wniosek przez proces uzupełniania wymaganych danych i informacji.
Każda osoba, która będzie potrzebowała wsparcia w złożeniu wniosku o świadczenie z programu Dobry Start może liczyć na pracowników ZUS. Pomoc można uzyskać:
• na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
• w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. ,
• we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS,
• w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dyżurach dostępne na www.zus.pl).
Więcej informacji na www.zus.pl
Dobry Start
Świadczenie "Dobry Start" to inwestycja w edukację polskich dzieci. Przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.
Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Wniosek będzie można składać:
w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Szepietowie,
ul. 1 Maja 25B, 18-210 Szepietowo
telefon: 661 413 331 (pokój nr 4)
już od 1 lipca 2020 r. online szczególnie dzisiaj, w dobie epidemii koronawirusa, zachęcam do korzystania z drogi elektronicznej, która jest naprawdę łatwa i dużo szybsza. Wniosek można złożyć przez bankowość elektroniczna, portal Emp@tia, a także Platformą Usług Elektronicznych ZUS.
Natomiast od 1 sierpnia 2020 r. droga tradycyjną (papierową). Wniosek należy złożyć do 30 listopada 2020 r.
Wnioski do pobrania:
WZÓR WNIOSKU O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA DOBRY START (aktualizacja na 16.06.2020 r.) SDS-1.pdf 0.12MB
ZAŁĄCZNIK DO WNIOSKU O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA DOBRY START (bez zmian) SDS-1Z.pdf 0.11MB